Wanneer kunt u terecht bij Oog en Welzijn in Dokkum en Grou?

Zorgdomein is de toegangspoort voor verwijzers en huisartsen. Uw huisarts heeft via Zorgdomein rechtstreeks toegang tot onze agenda.

De poliklinische toegangstijden en de wachttijden voor een staaroperatie worden iedere week gepubliceerd in Zorgdomein, zodat uw huisarts altijd beschikt over actuele toegangstijden en wachttijden.

Hoe snel kan ik bij Oog en Welzijn terecht? 
De maximaal aanvaardbare wachttijden volgens de landelijke Treeknorm bedraagt voor het eerste gesprek met een oogarts vier weken. Oog en Welzijn streeft naar een toegangstijd van de helft van de Treeknorm, zodat u binnen maximaal twee weken voor ieder, niet spoedeisend oogheelkundig probleem bij ons terecht kunt. Onderaan deze pagina vindt u een lijst van actuele toegangstijden.

Voor acute spoedgevallen kan uw huisarts dag en nacht contact met ons opnemen, waarna u direct terecht kunt.

Datum bijgewerkt 01-10-2018

Toegangstijd per verzekeraar locatie Dokkum

  • De Friesland                 20 dagen
  • ZK Achmea                    20 dagen
  • VGZ/Unive/IZZ/IZA            20 dagen
  • Menzis/Anderzorg/Azivo       20 dagen
  • DSW                          20 dagen
  • Multizorg                    20 dagen
  • CZ Delta Loyd                20 dagen
  • Caresq                       20 dagen

Toegangstijd per verzekeraar locatie Grou

  • De Friesland                 14 dagen
  • ZK Achmea                    14 dagen
  • VGZ/Unive/IZZ/IZA            14 dagen
  • Menzis/Anderzorg/Azivo       14 dagen
  • DSW                          14 dagen
  • Multizorg                    14 dagen
  • CZ Delta Loyd                14 dagen
  • Caresq                       14 dagen

Wachttijd operatieve ingrepen Oog en Welzijn

  • Alle verzekeraars 4 weken

De NZA stelt de volgende publicatie verplicht. Artikel 5. Informatieplicht mogelijkheid tot wachtlijstbemiddeling. 5.1 Een zorgaanbieder dient (voor elke vestigingslocatie) de volgende tekst (bij de wachttijdinformatie) op haar website te publiceren: “Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.”