Algemene voorwaarden en klachten

 

Algemene voorwaarden en klachten


Heeft u een klacht? 

Klachten
Vanzelfsprekend doen alle medewerkers van Oog en Welzijn hun best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Zijn er zaken die u als onjuist heeft ervaren dan willen wij naar een passende oplossing zoeken.

Bespreken met de betrokkene
U kunt uw klacht direct bespreken met degene over wie de klacht gaat. Dat kan een zorgverlener of een medewerker van de kliniek zijn. Vaak kan dan gelijk naar een oplossing worden gezocht. Komt u er samen niet uit of vindt u het lastig om dit gesprek te voeren, dan kunt u terecht bij onze klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris fungeert als onpartijdige en onafhankelijke opvang van uw klacht en kan u helpen uw klacht te verduidelijken. Daarnaast licht de klachtenfunctionaris de mogelijkheden voor afhandeling van de klacht toe en helpt u bij het vinden van een oplossing. Dit is altijd kosteloos.

Vragen over de kosten van uw behandeling
Heeft u geen klacht maar vragen over kosten van een behandeling of een declaratie dan kunt u die sturen aan : Facturen@oogenwelzijn.nl

Bereikbaarheid Klachtenfunctionaris van Oog en Welzijn
U kunt een brief sturen per post of email met daarin uw klacht, uw naam en geboortedatum en of u toestemming geeft dat de klachtenfunctionaris in uw dossier kijkt. 
De klachtenfunctionaris gaat zorgvuldig om met uw gegevens en privacy.
Oog en Welzijn
t.a.v. Mw. I. Wijnalda, klachtenfunctionaris 
Birdaarderstraatweg 72-J 
9101 DC Dokkum 
e-mail: klachtenfunctionaris@oogenwelzijn.nl
Telefoon: 0519 760088, dit is het algemene nummer van Oog en Welzijn. Als de klachtenfunctionaris niet direct beschikbaar is, zal zij u zo snel mogelijk terugbellen.
 

Geschillencommissie

Oog en Welzijn voldoet aan de eisen van de Wkkgz, Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de zorg. Voor het melden en afhandelen van klachten heeft Oog en Welzijn een klachtenreglement opgesteld. Indien een klacht niet naar tevredenheid is opgelost kan de klager er voor kiezen het ontstane geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie. Dit betreft de ‘Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken’ . U heeft ook het recht om met een klacht, rechtstreeks naar de geschillencommissie te stappen. Echter verlangt de geschillencommissie dat klager en beklaagde eerst proberen samen tot een oplossing te komen.

Klik op deze link voor de klachtenregeling van Oog en Welzijn.


Algemene voorwaarden en klachten
Oog en Welzijn is aangesloten bij ZKN. ZKN heeft met de Consumentenbond Algemene Consumentenvoorwaarden opgesteld. De voorwaarden zijn van toepassing op de behandelingsovereenkomst die gebruikers van de zorg en de hulpverleners van de zorg met elkaar sluiten. De Algemene Consumentenvoorwaarden gelden alleen voor de ZKN aangesloten klinieken.

Bekijk de Algemene Consumenten voorwaarden hier.